1. Salută când intri în birou!
Una dintre cele mai importante reguli de politețe spune să îți saluți colegii (și superiorii etc.) atunci când ajungi la birou. Un salut prietenos, însoțit de un zâmbet, îi va face pe cei din jur să se simtă bine și te va pune și pe tine într-o lumină favorabilă.
2. Zâmbește!
Zâmbește nu doar atunci când îți saluți colegii, zâmbește cât mai des cu putință! Răspunde cu un zâmbet pe buze la întrebările care îți sunt adresate - însă asigură-te că zâmbetul este unul sincer, nu forțat; cei din jur pot face diferența între cele două!
3. Fii amabil!
Amabilitatea și atitudinea prietenoasă la job sunt ingredientele cheie ale unei atmosfere plăcute de lucru. Pe lângă politețea cu care este indicat să îți tratezi colegii și superiorii în relația profesională, nu uita că gesturile mărunte, precum acela de a-i oferi un pahar cu apa unui coleg care nu se simte bine sau pregătirea unor prăjiturele pentru colegii de birou, care depășesc îndatoririle profesionale, contează la fel de mult. Reține că gesturile de acest tip vor atrage unele reciproce din partea colegilor tai, iar atmosfera de lucru are toate șansele să devină una din ce în ce mai plăcută.
4. Nu bârfi!
Poate fi amuzant să îți bârfești superiorii cu colegii de birou (deși poate fi și foarte riscant!), însă niciodată nu spune vorbe urâte despre un coleg altui coleg, întrucât ai toate șansele ca, într-un timp relativ scurt, să te transformi în "persona non grata", mai ales dacă se întâmplă ca respectivii să se înțeleagă bine. Ca sa nu mai vorbim despre faptul că atmosfera de lucru va avea serios de suferit, iar tu vei fi creat stres și tensiuni nedorite.
5. Fii un bun profesionist!
Atunci când îți place ceea ce faci și - foarte important! - îți faci treaba bine, ai mult mai multe șanse să ai și o atitudine pozitivă care să contribuie la conturarea unei atmosfere plăcute de lucru.
Tu ce părere ai? Mai știi și alte ,,mici trucuri” pentru o atmosferă plăcută la locul de muncă?
Sursa: studentie.ro
Sursa foto: hrutilities.com