1. Nu lăsa stresul să te controleze
Este normal să fii agitat și stresat la începutul unul job sau a unui stagiu de practică, dar în momentul în care lași această stare să te afecteze, atunci devine problematic. Recunoscând că te simți puțin agitat și stresat te poate ajuta să te relaxezi. Toată lumea este agitată în prima zi de lucru, iar colegii tăi se vor aștepta să fii copleșit la început, deoarece și ei au fost în aceeași situație.
Când vine vorba să îți stăpânești emoțiile, unul dintre sfaturile pe care ți le pot da este să încerci să dezvolți o relație cu mentorul sau superiorul tău direct, sau chiar și cu colegii. Împarte cu ei grijile și preocupările pe care le ai, pentru că o vorbă prietenească te poate calma mai ușor decât ai reuși tu singur.
2. Fă cunoștință cu câte un coleg în fiecare zi
Să intrii într-o încăpere plină cu oameni pe care nu i-ai mai văzut niciodată în viață poate fi intimidant. Dar chiar dacă ești timid/ă, să te prezinți colegilor este extrem de important. O persoană mai introvertită poate ezita să își facă cunoștințe noi, dar încearcă să cauți un intern sau un angajat care este și el nou în firmă și astfel viața la birou va fi mai ușoară. Întreabă-l dacă vrea să luați prânzul împreună sau întreabă-l despre carieră, educație, obiective profesionale etc.
3. Pregătește-ți întrebările înainte de a le adresa
Adresarea de întrebări poate fi înfricoșătoare pentru un stagiar timid. Cu toate acestea, trebuie să fii conștient că majoritatea supervizorilor vor să le fie puse întrebări pentru că acest lucru denotă că vrei să înveți, iar funcția lor este aceea de a te supraveghea și îndruma în sarcinile pe care le ai.
Nu contează cât de simplă este problema, dacă ai și cea mai mică reținere, întreabă-l ce trebuie să faci, nu îți fie rușine sau teamă. Este mai bine să întrebi dinainte, decât să încerci să repari ce ai greșit. Nu este o rușine să întrebi cum se face ceva, nimeni nu s-a născut învățat.
4. Acceptă-ți greșelile
Totuși, dacă ai greșit, asta e. O persoană introvetită poate fi foarte speriată că face greșeli. Este normal să nu vrem să greșim, dar asta nu înseamnă că nu o facem. Trebuie să acceptăm că suntem oameni și să nu ne speriem de greșelile noastre. Orice se poate repara până la urmă. Un angajat nou sau un intern este aproape imposibil să nu facă greșeli, iar angajatorii sau supervizorii sunt conștienți de acest lucru.
Nu lăsa emoțiile să îți controleze viața, dacă ești mai rezervat nu înseamnă că ești mai slab. Trebuie să ieși puțin din zona ta de confort, dar poți să o faci, sunt sigură de asta, și poți fi cel mai bun sau cea mai bună. Inteligența nu stă în emoții!
Dacă nu știi ce tip de personalitate ai descoperă citind următorul articol ===> Tu stii ce tip de personalitate ai?
Sursa foto: tumblr.com; myfides.co