Tu stii ce tip de personalitate ai?

Scris de 

Probabil că unii dintre voi aţi auzit de Indicatorul Myers-Briggs şi chiar aţi făcut testul, iar poate că alţii nu, dar vă interesează să vă cunoaşteţi mai bine pe voi înşivă şi poate chiar pe prietenii voştri. Eh, eh, am nimerit-o? Nu? Nu ce? În fine...

MTBI sau Myers-Briggs Type Indicator este compus dintr-un chestionar psihometric (whoa, ce cuvânt mare şi complicat şi sper că tradus bine), proiectat şi programat în aşa fel încât să măsoare preferinţele psihologice ale oamenilor, pe scurt să înţeleagă modul în care ei percep lumea şi cum iau deciziile. Aceste preferinţe au fost extrapolate din teoriile tipologice propuse de Carl Gustav Jung, publicate pentru prima dată în 1921. Jung doar a teoretizat faptul că există trei funcţii psihologice principale prin intermediul cărora noi avem contact cu lumea: senzaţii, intuiţie şi sentimente. Una dintre aceste funcţii este dominantă mereu.

 

Cei care s-au ocupat cu dezvoltarea acestui test, sunt Katharine Cook Briggs şi fiica sa, Isabel Briggs Myers, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Motivul pentru care aceste două stimabile doamne s-au ocupat cu studierea personalităţii umane, a fost dorinţa de a ajuta integrarea femeilor în industria de muncă a războiului, considerând că simpla cunoaştere a tipului de personalitate le va ajuta să găsească o slujbă comfortabilă şi de efect.

 

MBTI este destinat oamenilor normali şi subliniază valorile naturale şi diferite ale naturii umane. După cum spuneam, şi mă repet, Jung susţinea că conştientul uman are patru valori principale, datorate preferinţelor sale. Acestea sunt:

 

Extrovertit (E) vs. Introvertit (I)
Sensing (S) vs. Intuition (N)
Thinking (T) vs. Feelings (F)

 

Aceşti parametrii introduşi de către Jung, sunt dihotomii. Totodată, el a spus că una dintre cele trei funcţii este dominantă. În schimb, Isabel Myers-Briggs a propus şi o a patra funcţie dihotomică, cu polii: judging - perceiving, care influenţează personalitatea.

 

Judging (J) vs. Perceiving (P)

 

Toate permutările posibile ale celor patru funcţii au dus la şaisprezece combinaţii diferite, fiecare reprezentând care dintre polii dihotomici este mai pregnant în personalitatea umană.

 

Untitled

 

Prima literă a oricărui tip de personalitate, corespunde literei atitudinii preferate: Introvertit (I) sau Extrovertit (E) .
Cea de-a doua, corespunde preferinţei intuiţie - simţuri: Intuiton (N) sau Sensing (S)
Cea de-a treia corespunde preferinţei gândit - sentiment: Thinking (T) sau Feeling (F).
Iar ultima aparţine dihotomie judging - perceiving: Judging (J) sau Perceiving (P). Singura diferenţă marcantă pe care am observat-o între cele două, e că în timp ce cei care au ultima literă J sunt mai activi, mai doritori de a face ceva (doers), cei care au P sunt mai procrastinatori, mai absenţi, mai studenţi aşa de felul lor.

 

Din păcate, nu cred că v-am lămurit tare bine despre aceste teste, dar sper că măcar v-aţi făcut o idee. A, să nu uit! Sunt gratuite, iar mai jos vă voi lăsa câteva link-uri pentru a vă testa personalitatea.

 

http://similarminds.com/pref_jung.html  (acesta e cel mai complex, spune ce tip eşti, ce ţi-ai dori să fii şi de ce tip de personalitate eşti atras)
http://www.mypersonality.info/ 
http://www.16personalities.com/free-personality-test

 

A, da, încă o chestie. Dacă faceţi testul, fiţi sinceri cu voi înşivă şi răspundeţi ceea ce vi se potriveşte, nu ceea vor alţii să audă. Acest test, deşi pare dubios, vă poate ajuta să înţelegeţi multe lucruri despre voi înşivă şi poate vă veţi decide mai uşor asupra carierei pe care vreţi să o aveţi.

 

Multă baftă şi distracţie :)

 

 

 

 

sursă foto: blogspot.com, humanmetrics.com

Bianca Gângă

Content Writer la Campuscluj.ro şi mândră de asta. Blogger ocazional şi şoricel de bibliotecă. Rockoholic, coffeeholic, chocoholic, funholic şi pasăre de noapte.

Website arylequine.wordpress.com

Lasă un comentariu

Vezi ofertele Eco Vera - producator Fose septice.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.