Studenți și absolvenți ai Universității de Arte și Design, profesori, designeri, bloggeri, jurnaliști și alți oameni pasionați de industrie au participat la discursuri și dezbateri legate de moda românească. Am aflat în ce direcție se îndreaptă aceasta, care sunt tendințele și realitățile cu care se confruntă cei care vor să ajungă departe în acest domeniu. Totul s-a defășurat într-o sală decorată absolut superb, amenajată ca un spațiu verde, dar unde găseai expuse și haine unicat, create de designeri autohtoni și comercializate de Molecule F, partener al evenimentului.
Primul speaker, Lucian Broscățean, un nume sonor pe piața designului românesc (absolvent al UAD, a debutat în 2008 la Iași Fashion Week), a vorbit despre platforma de promovare a studenților și absolvenților UAD. Mai departe, stilistul Marian Pălie a avut o prezentare împărțită pe două bucăți, intitulată sugestiv ”Sfârșitul modei”. El a pus accentul pe faptul că moda trebuie să își reconstituie valorile, să redevină ceea ce era mai demult, dinainte ca ”fenomenul antropologic” Lady Gaga să aducă haute-couture-ul pe stradă și înainte ca designerii să între într-o cursă contra cronometru, spre viitor, spre extravaganță, exploatând o creativitate inutilă.
Mirela Bucovicean, numele din spatele Molecule F, a vorbit despre importanța designului românesc și a adus argumente în favoarea achiziționării pieselor autohtone, pentru a crește notorietatea brandurilor românești, dar și pentru a ne păstra individualitatea ca națiune. De asemenea, Mirela i-a sfătuit pe designerii care se află la început de drum să se ia mereu în serios, să muncească mult, să facă internship-uri, să fie insistenți și să nu se lase bătuți.
Liana Martin de la fashionandbeauty.ro a vorbit despre moda ca business și a subliniat importanța pe care o are procesul de atragere al investitorilor, efortul de a îi convinge să aibă încredere în munca ta și în potențialul tău comercial. Conform Lianei, este esențial ca designerul să își cunoască publicul țintă și să înțeleagă că acel client ”nu are bani de aruncat”, din acest motiv el trebuie să livreze un produs care să vândă și să își adune în jurul său o echipă solidă, în care fiecare membru să aibe un rol bine definit.
Lect. univ. dr. Elena Basso Stănescu a explicat apoi de ce feedback-ul este crucial în modă, și a vorbit cu drag despre Gala UAD, un eveniment deosebit în Cluj, care promovează tinerii absolvenți și le oferă o rampă de lansare în moda românească.
La final a avut loc o prezentare de modă, în cadrul căreia modelele au defilat în creațiile designerilor Lucian Broscățean, Lana, Alina Botea, Cristina Sabaiduc, Parlor, Patzaikin și nu numai. Invitații s-au delectat cu un pahar de vin, acompaniați de acorduri de vioară, în timp ce schimbau impresii cu restul participanților.
Fashion Garden - Wear Romanian Designs a fost un eveniment desfășurat în cadrul TIMAF. Mie mi s-a părut foarte interesant și util pentru cei care vor să intre în industria modei, deoarece au avut ocazia să interacționeze cu oameni importanți din branșă, să socializeze și să le ceară sfaturi. Tot ce pot să sper este să se mai organizeze astfel de evenimente, deoarece ele au o contribuție majoră în evoluția modei autohtone și a talentaților designeri români.
A fost super! Mai vrem! Frumos articol! :D
Ale R.