Mai exact, proiectul prevede reabilitarea liniei de cale ferată pe 166 de kilometri și electrificarea pe 160 de kilometri. Obiectivul este să asigure conectivitatea regiunii de nord-vest a României cu Vestul Europei și să scadă presiunea pe punctul de trecere al frontierei de la Curtici, singurul electrificat de la granița de Vest.
La finalul lucrărilor, se va putea circula pe această rută cu o viteză de până la 160 de kilometri la oră, a arătat directorul CFR SA, Marius Chiper într-o prezentare a proiectului. „Am reușit să finalizăm studiul de fezabilitate, asta e important, altfel nu aveam ce căuta aici”, a spus acesta.
Tronsonul este împărțit în patru secțiuni, Cluj-Aghireșu, Aghireșu-Poieni, Poieni-Aleșd și Aleșd-Episcopia Bihorului, fiecare urmând să fie licitat separat. Partea de execuție este estimată la 4 ani din durata totală de 10 ani a proiectului. Proiectul, în valoare de 7,3 miliarde lei, este finanțat de Uniunea Europeană și Guvernul României, și reprezintă cea mai amplă investiție în infrastructura feroviară din Vestul României.
Citeste si:
---> Programul FUTURE – Construieste cu pasiune lanseaza o noua editie la Cluj-Napoca pentru 40 de stud…
---> Se deschide la Cluj prima clinica de terapie standard si terapie asistata de animale din Romania