Organizatorii NEVERSEA s-au alăturat acestei campanii deoarece au obiective comune, unul dintre cele mai importante fiind diminuarea efectelor plasticului în natură (18% din populația de ton și pește spadă și 90% din păsările marine ale lumii au fragmente de plastic în stomac), cauză pentru care luptă, atât WWF România cât și NEVERSEA. În acest sens, anul acesta, în cadrul festivalului NEVERSEA, organizatorii au luat măsuri pentru prezența scăzută a plasticului, un pas important fiind faptul că, băuturile și mâncarea vor fi servite în ambalaje biodegradabile. În plus, pentru plasticul și aluminiul din festival, s-a mărit numărul de puncte de colectare față de ediția precedentă. Astfel, NEVERSEA se alătură campaniei și devine un mesager al WWF România, mesajul fiind unul despre importanța naturii și despre cât este de vital să o protejăm. Organizatorii festivalului NEVERSEA vor promova această campanie pe toate canalele sale, atât în timpul festivalului cât și în afara lui, începând de la social media pana la panouri de outdoor în întreaga țară, dar și în străinătate.
Conform WWF România, intervenția umană a distrus peste 80% din zonele umede din Lunca Dunării și a întrerupt funcțiile ecologice ale Dunării și afluenților săi. Speciile și ecosistemele planetei dispar într-un ritm alarmant și accelerat - 60% din populațiile speciilor de vertebrate în ultimii 40 de ani. Iar odată cu ele mai dispare ceva pentru totdeauna. Ceva ce ne înconjoară în fiecare clipă. Ceva ce ocupă un loc important în cultura noastră și ne definește la nivel personal sau colectiv.
Culori pe cale de dispariție este o platformă WWF care își propune să aducă împreună cât mai multe comunități, artiști și branduri într-un efort comun de conștientizare și strângere de fonduri pentru salvarea acestor culori în natură și implicit a biodiversității planetei.
“Ca și organizatori ai celor mai mari festivaluri din România și unele dintre cele mai mari din Europa, dorim să dăm un exemplu participanților și din acest motiv, în fiecare an facem demersuri pentru a deveni un festival prietenos cu natura și mediul înconjurător dar și să sprijinim alte proiecte care privesc sustenabilitatea și protejarea naturii. Ne bucurăm de această colaborare cu WWF România și credem că putem contribui la o schimbare pe termen lung.” a declarat Edy Chereji, Head of Communication NEVERSEA.
“Despre mediu se discută prea puțin, deși bunăstarea noastră depinde de biodiversitate, de diversitatea culorilor și a naturii. Prin prezența la Neversea ne dorim să îi inspirăm pe cei peste 200.000 de iubitori de muzică și culoare ce vor lua parte și anul acesta la festival, pentru că, la rândul lor, ei pot deveni ambasadori ai naturii. Prin gesturi simple, ce devin obiceiuri sustenabile, putem proteja împreună natura”, spune Hanny Bratu, manager comunicare și fundraising la WWF România.
Despre WWF (World Wide Fund for Nature)
Înfiinţată în anul 1961, WWF este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. Mai multe detalii la: www.wwf.ro