Aceste modele matematice sunt exacte în procent de 88% în ceea ce privește sexualitatea bărbaților și în procent de 95% când vine vorba de a face distincția între persoanele albe și cele de culoare din Statele Unite. Creștinii și musulmanii au fost identificați corect în procent de 82% din totalul cazurilor. Aceiași algoritmi au putut fi extrapolați și în ceea ce privește informațiile care permit deducerea orientării sexuale, dacă utilizatorul consumă droguri și dacă părinții lui sunt divorțați. Aceste date pot fi exploatate în scopuri comerciale pentru a organiza campanii de publicitate și de marketing bine țintite, dar ele pot dezvălui și informații extrem de personale, afirmă David Stillwell, de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie, unul dintre autorii acestui studiu, publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).
Aceleași informații pot fi obținute folosind alte date digitale provenind de pe motoarele de căutare online, poșta electronică și telefoanele mobile.
Pentru acest studiu, cercetătorii britanici au examinat 8.000 de utilizatori de Facebook în Statele Unite, care s-au oferit să utilizeze, voluntar, butonul "Like", să furnizeze informații pentru alcătuirea profilului demografic și să participe la testele psihometrice.
Predicțiile se sprijină în mare măsură pe deducțiile făcute pe baza unei cantități uriașe de date. Astfel, orientarea homosexuală a unui utilizator este dedusă nu pentru că acesta accesează site-uri gay, ci în funcție de preferințele sale muzicale și de emisiunile TV pe care acesta le urmărește.
Persoanele cu un coeficient de inteligență (IQ) ridicat apreciază cel mai adesea emisiuni politice de satiră sau filme clasice americane precum "Să ucizi o pasăre cântătoare/ To Kill a Mockingbird" și "Nașul". Utilizatorii cu un coeficient de inteligență scăzut preferă marca Harley Davidson și pe Bret Michaels, solistul trupei rock Poison, foarte populară în anii '80, afirmă autorii acestui studiu.
Sursa: Mediafax
Sursa foto: cultureslurp.com