De ce esti atras de anumite preturi si culori cand mergi la cumparaturi

Scris de 

De câte ori ai plecat la magazin să cumperi pâine și apă și te-ai întors acasă cu sacoșele pline? Deși lista ta bine pusă la punct era destul de scurtă, ți s-a părut că faci o economie dacă alegi și produse de care vei avea nevoie în viitor, pentru că prețul lor este mai mic acum.

 

Se poate ca, în anumite cazuri, produsele respective să se afle, într-adevăr, la reducere, însă de cele mai multe ori ești înșelat de impresia de ieftin, pentru că prețul a fost redus în realitate cu doar o zecimală.

Cum au apărut prețurile psihologice?

 

Există un mit despre cum au început să fie folosite prețurile care se termină în ,,9”. În cartea "Strange Facts & Useless Information", Scot Morris spune că strategia a început să fie folosită în 1876 la sugestia lui Melville E., în Chicago. Acesta avea un ziar, ”Chicago Daily News”, care nu se vindea bine, așa că a decis să coboare prețul la doar 1 penny pentru a impulsiona vânzările. Apăruse însă o problemă: nu existau suficiente monede de 1 penny în circulație, iar comercianții nu puteau da rest dacă prețurile nu erau rotunde. Stone a convins mai mulți comercianți să afișeze prețuri care se termină în ,,9” pentru a avea vânzări mai mari. El credea (corect) că un produs este mult mai atractiv pentru clienți când costă 2,99 dolari în loc de 3 dolari. Planul său a mers. 

mk

De ce?

Clienții reacționează favorabil la prețurile care se termină în ,,9”. Când un retailer american de îmbrăcăminte a ridicat prețul unei rochii de la 34 dolari la 39 dolari, vânzările au crescut. Apoi, când prețul a mai fost ridicat o dată, la 44 dolari, nu a mai existat o creștere a cererii.

 

Motivaţia găsită a fost aceea că clienţii ignoră zecimalele. Ei “citesc” preţul de la stânga la dreapta, acordând atenţie primelor cifre, nu ultimelor cifre. În subconştient subdiviziunile sunt ignorate, fără a se face rotunjirea. Pentru a avea un efect maxim la acest nivel, unii comercianţi au scris subdiviziunile cu corp de literă mai mic. În acest mod, subconştientul este păcălit şi uită de zecimale.



Dar cum stă treaba în cazul culorilor? 

 

Culorile poate evoca emoţii şi, prin urmare, pot de asemenea modifica comportamentul nostru. 85% dintre cumpărători identifică culoarea ca fiind motivul principal pentru care cumpără un anumit produs.

 

Galben: optimist şi tineresc, de multe ori folosit în vitrine pentru a atrage atenţia cumpărătorilor.

Roşu: energie, creşterea frecvenţei cardiace, creează o stare de urgenţă, de multe ori utilizat în ofertele promoţionale.

Albastru: creează impresia de încredere şi siguranţă, de multe ori utilizat în cadrul băncilor şi întreprinderilor.

Verde: asociat cu bogăţia, cel mai uşor de procesat pentru ochi, folosit pentru a relaxa.

Portocaliu: agresiv, creează un apel la acţiune: subscrie, cumpără sau vinde.

Roz: romantic şi feminin, folosit pentru a comercializa produse pentru femei tinere.

Negru: puternic şi elegant, folosit pentru produse de lux.

Mov: folosit pentru a calma, de multe ori utilizat în cadrul produselor de înfrumuseţare sau produselor anti-îmbătrânire.

 

Nu îți pot promite că data viitoare cand îți faci cumpărăturile nu te vei întinde spre exact aceleași produse de care nu ai neapărată nevoie, însă poate că vei fi mai atent la bugetul care rămâne, în continuare, de student. 

 

Sursa foto: businessmarketingblog.org

Cristina Dochia

Pasionată de oameni, cuvinte, idei. Visez la o media bazată pe principii și pe aptitudini reale, în care să lucrez. În rest, caut să blochez clișeele prin scris.

Lasă un comentariu

Vezi ofertele Eco Vera - producator Fose septice.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.