Ce ii motiveaza pe tineri la un loc de munca nou?

Scris de  Aug 22, 2014

Hotărârea de a-ți schimba locul de muncă este una dificilă. Multe întrebări trebuie să îți pui înainte de a lăsa „porumbelul din mână pentru cioara de pe gard”. Ce caută tinerii români la un nou loc de muncă? Ce îi motiveazează la locul de muncă și ce este important pentru ei? Târgul de Cariere a facut un studiu în patru localități mari din România, iar rezultatele au ieșit destul de imprevizibile spun eu.

Tinerii români care caută un loc de muncă sunt interesaţi mai mult de atmosfera de lucru din cadrul unei companii şi de siguranţa locului de muncă decât de pachetul salarial oferit, relevă studiul realizat de Târgul de Cariere, în Iaşi, Cluj-Napoca, Sibiu şi Braşov. În plus, în funcţie de oraşul de provenienţă, există şi diferenţieri între opţiunile candidaţilor la un (nou) loc de muncă.

 

Astfel, calitatea condiţiilor de muncă (birou propriu, spaţii de recreere etc.) este considerată "foarte importantă" de 61% dintre repondenţii din Sibiu, faţă de 32% dintre ieşeni şi 28% dintre clujeni. Pe de altă parte, sibienii valorizează mai puţin existenţa programelor de dezvoltare a angajaţilor - traininguri şi team building-uri: 25% dintre repondenţii din Sibiu consideră că acestea sunt "foarte importante", faţă de 40% dintre braşoveni, 42% dintre ieşeni şi 52% dintre clujeni.

 

Atmosfera de lucru din cadrul companiei este importantă pentru toţi potenţialii angajaţi intervievaţi, răspunsurile de "foarte important" ocupând o pondere de 63-64% în toate oraşele vizate. Este "foarte importantă" şi siguranţa locului de muncă - 54% dintre sibieni, 63% dintre braşoveni şi ieşeni şi 66% dintre clujeni au notat această opţiune în chestionare.

 

În ceea ce priveşte pachetul salarial (incluzând salariul şi bonusurile de tip telefon, laptop, maşină de serviciu, asigurare de viaţă), repondenţii din Sibiu sunt cel mai interesaţi de acesta - 71% îl consideră "foarte important", faţă de 48% dintre clujeni şi 40% dintre ieşeni şi braşoveni.

 

La cealaltă extremă, sibienii valorizează cel mai puţin posibilitatea de a promova - doar 39% dintre ei consideră că e "foarte important", faţă de 63% dintre clujeni şi 52% dintre ieşeni. De asemenea, tot sibienii sunt cel mai puţin interesaţi de antreprenoriat: 33% dintre repondenţi declară că intenţionează să-şi deschidă propria afacere în următorii doi ani, faţă de 83% dintre ieşeni. Clujenii şi braşovenii se situează la mijloc: 44% în Cluj şi 42% în Braşov.

 

Studiul mai arată că tinerii în căutarea unui loc de muncă sunt tot mai puţin dispuşi să îşi sacrifice viaţa personală pentru a face carieră - doar 28% dintre clujeni consideră că această afirmaţie li se potriveşte, alături de 34% dintre ieşeni, 36% dintre braşoveni şi 38% dintre sibieni.

 

Întrebaţi la ce distanţă de actualul domiciliu ar fi dispuşi să se mute pentru un loc de muncă ce ar oferi un salariu mai mare, tinerii preferă fie distanţele scurte, sub 100 de kilometri, fie o altă ţară. 48% dintre braşoveni s-ar muta în străinătate, în timp ce sibienii sunt cel mai legaţi de oraş - 26% nu sunt dispuşi să se mute nici pentru venituri mai mari.

 

La capitolul "ore suplimentare", majoritatea celor intervievaţi sunt dispuşi să le desfăşoare doar dacă le aduc beneficii materiale plus dezvoltare profesională - între 58% şi 70%, în funcţie de oraş. Doar pentru beneficii materiale ar face ore suplimentare 11-17% dintre repondenţi, iar dacă îi ajută în dezvoltarea profesională - 10-12%.

Quotation-Dannye-Williamsen-job-life-inspirational-wisdom-Meetville-Quotes-194779

 

Sursa: curierulnational.ro

Sursa foto: happybodyandmind.blogspot.com; meetville.com

Raisa Iosif

Studentă a Facultății de Drept și absolventă a celei de Științe politice, nu pot funcționa fără cafea și fără a fi mereu ocupată. Sunt fană înrăită a serialelor și ador mâncarea chinezească.

Lasă un comentariu

Vezi ofertele Eco Vera - producator Fose septice.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.