Telurile studentilor romani: multinationalele si emigrarea

Scris de 

O slujba într-o corporaţie multinaţională din România şi/sau emigrarea reprezintă principalele ţeluri pe care studenţii români le au, potrivit unui studiu realizat de curând de către societatea de consultanţă, training şi cercetări de piaţă: Soluţii Avansate SRL, din Oradea.

 

Potrivit cercetării intitulată “Romanian Talent Outlook – National Survey of Romanian Students 2013”, peste 61% din studenţii respondenţi îşi doresc să lucreze, după terminarea studiilor, într-una dintre companiile multinaţionale prezente pe piaţă românească. În topul primilor 5 mari companii multinaţionale aflate în preferinţele studenţilor se numără: Google, Microsoft, BCR, Oracle şi Orange.

Prezenţa în top a unuia dintre principalii actori din industria bancară din România (BCR) se explică şi prin faptul că o proporţie consistentă dintre studenţii intervievaţi (34%) îşi va îndrepta atenţia către sectorul bancar şi al serviciilor financiare, imediat după absolvirea studiilor universitare.

 

Studiul punctează şi faptul că peste 47% dintre studenţi prezintă o atitudine pozitivă faţă de relocarea (după terminarea studiilor) în afara graniţelor ţării. În topul celor mai “râvnite” ţări se numără Marea Britanie, Statele Unite ale Americii şi Germania.

 

Cercetarea a fost realizată la nivel naţional, asupra unui eşantion de 892 de studenţi, provenind din cele mai importante centre universitare din ţară. Concluziile studiului sunt cât se poate de interesante, acoperind şi alte subiecte subsecvente scopului declarat al iniţiativei, acela de a stimula îmbunătăţirea modului în care sectorul educaţional şi mediul de business comunică în ceea ce priveşte managementul şi dezvoltarea talentelor.

 

Autor: ec. dr. ing. Mihai Talpos – managing partner – Talpos & Partners

Adm

The Big Boss

Lasă un comentariu

Vezi ofertele Eco Vera - producator Fose septice.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.