Echipa SmartDreamers a discutat cu Lucian Călărașu, HR Manager la Editura Evenimentul și Capital, despre ce tip de candidați caută organizația pentru publicațiile sale, ce avantaje le oferă candidaților și, mai ales, despre joburile puse la bătaie.
Spune-ne cine ești și descrie-ne pe scurt activitatea pe care o întreprinzi în cadrul EVZ Group
Eu sunt Lucian Călărașu, din 2011 HR Manager la EVZ Group și mă ocup de tot ceea ce inseamnă HR în Editura Evenimentul și Capital astfel că am informații pe mai multe direcții despre oamenii noștri. Suntem o companie de editare presă, suntem o companie cu capital privat românesc, suntem mândri.
De ce ar vrea un tânăr să lucreze pentru voi?
Având în vedere piața pe care activăm, consider că avantajul cel mai important pe care îl poate avea un tânăr care își dorește o carieră în presă este că îi oferim posibilitatea de a scrie pentru două publicații (Capital și Evenimentul Zilei) aflate în poziții de lider, ambele brand-uri cu o imagine foarte bună, cu o istorie solidă.
Totodată, faptul că în cele două redacții există un mix de jurnaliști cu experiență, dar și de tineri dornici să se afirme am observat că este de mare ajutor cuiva care este la început de drum.
Nu în ultimul rând, majoritatea ușilor se vor deschide mult mai ușor unui jurnalist care poartă în spate numele Capital sau Evenimentul Zilei astfel că posibilitatea de a intra în contact cu persoane determinante pentru domeniul de care se ocupă este mult mai mare.
Care e tipul de joburi pe care le ofera compania?
În funcție de necesitățile de moment, avem în ofertă job-uri pentru jurnaliști, în cele două redacții, print și online. Echipa de vânzări este una în continuă extindere astfel că întotdeauna suntem interesați de persoane motivate și dornice să se dezvolte.
Ce le oferă compania ta candidaților pe care îi selectează în vederea angajării, pe lângă pachetul salarial?
În ultima perioadă ne-am adaptat la schimbarea realităților, schimbare generată de criza economică, astfel că am pus un accent mai mare pe un venit stabil, care să poată fi susținut de către compania noastră.
Pe langă asta, am căutat să investim în dezvoltarea colegilor nostri, prin programe de training al căror scop a fost să educe în ceea ce privește adapatarea la schimbările permanente care ne înconjoară, dar și pe dezvoltarea unor abilități specifice domeniului.
Cum ai descrie candidatul ideal pentru EVZ Group?
Din punct de vedere al pregatirii sau experienței, nu avem un tipar al candidatului ideal, lucrurile diferă în funcție de poziția pentru care caut. Ce am căutat mereu a fost acel candidat cu atitudinea pozitivă, atitudine care poate compensa de multe ori lipsa unei experiențe avansate. Pentru mine, cineva care „își dorește să facă” este mult mai potrivit decât acela care știe să facă, dar este blazat. Cred că multe companii caută la candidați acea atitudine care să le dea garanția că persoana respectivă iși dorește să progreseze, iar prin asta ajută și compania să meargă mai departe. De asemenea, mă interesează oamenii care își pun problema despre cum ar putea face lucrurile un pic diferit astfel încât să economisească timp și resurse.
Care sunt cele mai importante sfaturi pe care le-ai oferi celor ce urmează să lucreze pentru voi?
Eu mi-aș dori ca toți cei care vor ajunge să lucreze în EEC sau care sunt deja colegii noștri să înțeleagă că lucrurile sunt într-o continuă schimbare și că adaptarea este una dintre calitățile prețuite oriunde. Mă întorc la ce am spus mai devreme, aș vrea să văd oameni dornici să învețe, dornici să iasă din rolul de simplu angajat și care să încerce să schimbe felul în care fac unele lucruri astfel încât să câștige resurse pentru ei și pentru companie. În final, suntem împreună într-o companie și tot ceea ce facem ne ajută sau ne împinge inapoi.
Povestește-ne cel mai interesant interviu pe care l-ai susținut de când lucrezi pentru compania ta
Legat de interviuri, am două povești. Cea amuzantă este cea în care o candidată al cărei CV arăta foarte potrivit cu job-ul s-a prezentat la un interviu pentru vânzări și ne-a declarat de la început că nu este interesată în nici un fel de vânzări. Evident, atât eu, cât și colega mea ne-am uitat aproape blocați, neînțelegând ce anume dorește, ținând cont că ea aplicase pentru job-ul respectiv.
Tot candidata a fost cea care ne-a lămurit că își dorește o schimbare către jurnalism, dar că aceasta a fost singura modalitate prin care putea ajunge la un interviu. Ca să fim lămuriți pe deplin că era potrivită pentru vânzări, ne-a oferit câteva contacte ale unor foști colegi, din rândul cărora ne-am și găsit viitorul angajat pentru vânzări. Ca să închei povestea, nu am angajat-o pe candidata respectivă nicăieri.
O a doua poveste este una de care sunt în mod special mândru și care implică o tânără de 23 ani la momentul respectiv, tânără pe care am găsit-o absolut întâmplător într-o bază de date și pe care am invitat-o la un moment pentru o poziție entry de moderare pe site-ul evz.ro. A fost unul dintre cazurile fericite în care simți că într-o persoană există potențial pentru mai mult. Am insistat și am angajat-o, chiar dacă aveam candidați mai potriviți pentru job-ul respectiv. Dupa 3 luni, a fost promovată în echipa de Online a evz.ro, iar rezultatele sale au fost aproape imediate, fiind constant în topul rezultatelor din echipa sa.
De asemenea, o poveste asemănătoare implică o studentă aflată în practică în departamentul Marketing, studentă cu care în prezent colaborăm si este plătită, lucrând în mod flexibil, de acasă.