„Dacă nu v-ați cumpărat bilet sau l-ați uitat acasă, vă puteți cumpăra biletul prin telefon prin trimiterea unui SMS la numărul 7478. După plata locului de parcare prin SMS și biletele de transport în comun se pot cumpăra prin SMS. Teama că nu mai găsești un ghișeu deschis sau că nu ai banii potriviți la tine dispar de astăzi pentru că îți poți cumpăra biletul prin SMS. Este o metodă modernă și civilizată”, a declarat primarul Emil Boc. Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj a declarat că acesta este un pas către proiectul de ticketing care va fi finalizat în toamnă. „Avantajele acestui sistem sunt mai multe: călătorul nu mai trebuie să umble cu bani la el, contravaloarea biletului se plătește în factura telefonică de pe luna următoare și nu mai trebuie să meargă la casa de bilete”, a afirmat Neag.
Ai aicitarifele pentru sms-bilet (sau abonament):
În urban: o călătorie pe o linie: 0,5 euro, valabil 45 minute
Pe toate liniile, în urban: 0,9 euro, valabil 60 minute
Abonament pe 24 ore, pe toate liniile, în urban: 2,6 euro
În zona urbană plus comunele din vecinătatea orașului:
Toate liniile, bilet valabil 40 minute sau mai corect spus o călătorie: 0,9 euro
Toate liniile, bilet valabil 60 minute sau mai corect spus o călătorie dus-întors: 1,35 euro
Toate liniile, bilet valabil o oră și 20 minute: 1,8 euro
Abonament pe 24 ore pe toate liniile, în zona metropolitană: 4 euro
Ce trebuie să faci? ===> trimiți un sms la nr. de telefon: 7478, iar în conținut trebuie introduse codurile alocate fiecărui tip de bilet. Acestea vor fi afișate în autobuze, la casele de bilete și pe site-ul companiei. Fiecărui tip de bilet îi corespunde o literă sau o literă și un număr. Dreptul de călătorie este valabil din momentul în care a primit mesajul de confirmare. Biletul se poate cumpăra imediat după ce călătorul a urcat în autobuz, dar nu să aștepte 10 minute și abia apoi să cumpere biletul. De asemenea, dacă se depășește timpul valabil precizat în SMS nu se consideră contravenție.
Imediat, călătorul primește un mesaj de confirmare în care i se spune până la ce oră este valabil biletul și care este codul care dovedește că a cumpărat acel bilet. În momentul în care un controlor îi solicită biletul, trebuie să arate mesajul cu codul respectiv.
Sursa: monitorulcj.ro