Astfel industria mobilei din Germania se asteapta sa obtina stabilitate in 2014 si sa genereze o cifra de afaceri similara cu cea din anul precedent. Potrivit directorului executiv al Asociatiei pentru industria mobilei din Germania, Dirk - Uwe Klaas, pietele de baza la export pentru producatorii de mobila din Germania raman in continuare slabe.
Pe piata germana, consumatorii sunt din ce in ce inclinati sa-si cheltuiasca venitul disponibil pe alte bunuri de consum, mai degraba decat pe mobilier. Pe fondul cresterii economice din Germania, la o rata preconizata de 2% in anul curent, acum este fundamental pentru comertul de mobilier sa incurajeze consumatorii germani sa inceapa sa-si cheltuiasca din nou banii pe piese de mobilier, mai ales ivand in vedere ca producatorii de mobila din Germania genereaza aproximativ 70% din cifra de afaceri totala de pe piata intern, a declarat Klaas cu ocazia unei conferinte de presa din acest an la IMM Cologne, la inceputul anului. In prezent, insa, consumatorii din Germania aloca in jur de 390 € pe an pentru mobilier, care, in conformitate cu Asociatia pentru industria mobilei din Germania, ii pozitioneaza in capul listei la nivel international.
Deasemenea sa nu uitam ca industria mobilei este strict corelata cu investitiile in domeniul rezidiential iar consumatorii germani par a intra intr-un nivel de saturatie.
Principale cresteri la nivel european sunt in domeniul industriei lemnului pe domeniul produselor primare si al celor semifinite (bustean, paleti, cherestea, scandura, lemn fag etc).
Sursa foto : noellechristinei.com