Cele 4 pacate capitale ce trebuie evitate pe LinkedIn

Scris de  Sep 27, 2013

Nu de demult ţi-ai creat un cont de LinkedIn. Ai adăugat o poză, ai ,,aruncat” câteva calităţi precum ”time management” sau ”social media”, ţi-ai modificat numele jobului, după care le-ai trimis invitaţii oamenilor pe care îi cunoşti oarecum şi ai ieşit. E de ajuns pentru acum?

 

Din păcate, nu. LinkedIn este, de fapt, ceva mai copleşitor. În orice caz, din moment ce acest site profesional este unul care te va ajuta cu adevărat în carieră, profilul tău trebuie să arate perfect.

Ai devenit îngrijorat? Vezi care sunt cele 4 ,,păcate capitale” pe care trebuie să le eviţi atunci când îţi creezi profilul.

 

1. Nu îţi completezi profilul în întregime

Chiar dacă crearea unui profil de LinkedIn este destul de simplă şi de rapidă, completarea întregului profil îţi ia mai mult timp. Lauren Berger, fondatoarea site-ului internqueen.com, susţine că ,,Spre deosebire de un CV tradiţional în care trebuie să concentrezi informaţia de-a lungul unei singure pagini, LinkedIn îţi oferă posibilitatea să incluzi mult mai multe.

 

Profită de ea! Trece în listă toată experienţa pe care o ai, chiar dacă ea nu reprezintă mult în comparaţie cu scopurile tale viitoare. Include toate competenţele pe care crezi că le ai şi dă-le mereu un refresh!

 

Conform unui studiu al celor de la TheLadders, un angajator petrece în medie şase secunde uitându-se la CV-ul tău. Lucrurile stau diferit în cazul LinkedIn-ului, Berger susţinând că angajatorul acordă mai mult timp studierii profilului virtual: ,,Mă uit la experienţa pe care o are persoana, la descrierea companiilor, precum şi la posibile legături între acestea. În calitate de angajator, dacă observ că ai acordat timp completării întregului profil, sunt foarte impresionată.”.

 

2. Nu ai nicio recomandare

Recomandările sunt elemente vitale ale unui profil de LinkedIn reuşit. Colegi de muncă sau de clasă, foşti angajatori şi alte conexiuni realizate îţi întăresc competenţele. Ai organizat un eveniment mai mult sau mai puţin formal? Atunci trece ,,event planning” în cadrul competenţelor tale. Acest skill devine şi mai credibil atunci când primeşti ,,garanţia” coordonatorului tău. Dacă deţii posturi de lider în diferite organizaţii, conectează-te cu superiorii sau cu alţi membri ai organizaţiei, pentru ca leadership-ul să fie subliniat.

 

Tu nu ai alege pe cineva ale cărui competenţe sunt garantate din mai multe surse? Acesta este motivul pentru care angajatorii sunt atenţi la recomandări. Ai nevoie de ele? Apelează la cunoştinţe!

 

Potrivit aceleiaşi Lauren Berger, studenţii ar trebui să le ceară angajatorilor, coordonatorilor unui internship şi altor contacte în mod constant recomandări pe LinkedIn. Începe prin a recomanda tu însuţi pe cineva dintre foştii colegi! De cele mai multe ori, ei îţi vor întoarce serviciul.

 

3. Nu intri în grupuri

Dacă îţi petreci timp alăturându-te unor grupuri şi organizaţii studenţeşti, ar trebui să faci acelaşi lucru pe LinkedIn! Există sute de grupuri la care poţi să aderi şi care nu numai că îţi îmbunătăţesc imaginea, ci te şi pun în contact cu şi mai mulţi oameni. Chiar dacă în cazul unora dintre grupuri administratorul trebuie să îţi studieze profilul înainte să te accepte, există şi grupuri în care oricine poate intra.

 

LinkedIn a adăugat o funcţie care îţi permite să te uiţi pe pagina grupului şi să vezi câteva postări, înainte să dai “Join”. Berger ne îndeamnă să profităm de aceste grupuri pentru a ne face vocea auzită în cadrul lor: ,,Asiguraţi-vă că nu veţi fi doar membri, ci membri activi! Aderarea la diverse grupuri este mai importantă pentru comunicarea între indivizi decât pentru angajatori.”

 

Ea admite însă că nu acordă atenţie grupurilor în care potenţialii săi angajatori au intrat. Atunci de ce este important să facem parte din ele? Pentru a fi conectaţi, bineînţeles. Chiar dacă angajatorii nu se uită direct la grupurile cărora le aparţii, primul lucru pe care îl fac este, probabil, să vadă dacă ai conexiuni similare. Comunicarea în aceste grupuri şi obţinerea unor noi contacte cresc şansele.

 

4.  Nu te conectezi la alumni (absolvenţi)

După trei - patru ani de facultate, diploma şi un împrumut bancar nu ar trebui să fie singurele lucruri pe care le-ai realizat. Am auzit cu toţii că facultatea este perioada în care cunoaştem oameni noi şi stabilim conexiuni, dar folosirea acestor conexiuni este cel mai important lucru.

 

Cel mai bun mod de a comunica cu alumni este să te conectezi la pagina de alumni a facultăţii tale de pe LinkedIn, din moment ce aproape fiecare universitate are una. După ce au investit atât în facultate, aproape toţi absolvenţii sunt cumva legaţi de fosta şcoală, acesta fiind un avantaj de care poţi profita atunci când ele ceri sfaturi referitoare la job.

 

Ia legătura cu alumni care au lucrat la o companie de care eşti interesat sau care sunt implicaţi într-o afacere la care ţi-ar plăcea să contribui.

 

Acum că ştii care sunt ,,păcatele capitale” ale LinkedIn-ului, ar trebui să îţi fie uşor să le eviţi. Completează-ţi profilul, fă rost de recomandări, aderă la grupuri şi conectează-te la alumni! Profilul tău va fi un success garantat!

 

Sursa foto : mysocialgameplan.com

Ultima modificare Vineri, 27 Septembrie 2013 13:09
Cristina Dochia

Pasionată de oameni, cuvinte, idei. Visez la o media bazată pe principii și pe aptitudini reale, în care să lucrez. În rest, caut să blochez clișeele prin scris.

Lasă un comentariu

Vezi ofertele Eco Vera - producator Fose septice.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.