Tinerii sunt acum ușor de găsit și de atras în mediul online, pe rețelele de socializare, unde își expun cunoștințele și de unde își extrag informațiile despre un posibil angajator. La interviu este important ca recrutorii să menționeze aspecte legate de mediul organizațional, pachetul de beneficii extrasalariale, flexibilitatea programului de lucru, existența oportunității de a evolua profesional cât mai rapid, distanța fata de domiciliu, lucruri foarte importante pentru candidații care fac parte din generația Millennials.
Sunt și specializări și meserii pentru care, în procesele de recrutare, încă sunt aplicate teste de evaluare, în special în sectorul tehnic. Aici validarea candidaților este posibilă doar prin aplicarea unor teste de specialitate. O tendință pe piața muncii în ultima perioadă a fost recrutarea într-un mod foarte alert. Intrarea în România a unui număr mare de companii multinaţionale într-un timp scurt a generat un necesar suplimentar de personal.
Termenele scurte în care acest necesar trebuie livrat afectează calitatea proceselor de recrutare. „Dacă până acum ceva timp un proces de recrutare dura chiar şi o lună, sunt profiluri pentru care candidaţii primesc răspunsul final, inclusiv oferta de angajare, de la primul interviu”, spune Peneș. Dacă în companiile în care există un departament de HR procesele de recrutare și de selecție sunt gestionate de către specialiștii în recrutare, decizia finală aparținând managerului sau coordonatorului direct al viitorului angajat, în cele mici managerul este responsabil cu recrutarea.
În cadrul companiilor multinaționale care au puncte de lucru deschise în România, fluxurile de resurse umane sunt standardizate și procedurate, încercându-se aplicarea lor la nivel local. Procedurile de recrutare păstrează aceleași etape și procese ca la nivel global. În schimb, în cadrul companiilor locale, oamenii de resurse umane au oportunitatea de a se implica direct în elaborarea, definirea și eficientizarea unor proceduri și a unor politici de recrutare, care, dacă se implică și departamentul de management, sunt mai ușor de realizat și de aplicat.
Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR, oferă servicii de la salarizare, administrare de personal, analiză și raportare pentru management, recrutare, muncă temporară, până la consultanță în domeniu. Smartree procesează 450.000 de angajați anual și are 150 de clienți, în majoritate companii multinaționale, dar și companii cu capital integral românesc.
Sursa: ziuadecluj.realitatea.net