Ne-au plăcut întotdeauna oamenii frumoși în realitate. Am avut ocazia să dăm de astfel de oameni tot atunci, după lansarea documentarului, când am cunoscut-o pe Ofelia, PR Coordinator la HBO România. Am schimbat câteva vorbe cu ea și ne-am bucurat să aflăm că întreaga echipă HBO România e formată din persoane tinere, simpatice, care au atât de multe de spus referitor la cariera lor profesională. Și-atunci ne-am zis să testăm cele auzite și să luăm legătura cu ele. Așa a apărut în ”cadru” și Irina, una dintre acele persoane tinere, simpatice, care au atât de multe de spus. Dar mai bine să-i dăm ei legătura. Motor, acțiune:
Până să ajungi aici, ai trăit experiențe care te-au modelat ca om. Care este parcursul tău educațional și profesional?
În școală eram bună la matematică și ai mei, în special tata, erau convinși că voi merge la un liceu cu profil real și apoi la Politehnică. Doar că eu am ales umanul și apoi Facultatea de Limbi Străine (Engleză-Italiană). Eram eu bună la mate, dar îmi plăcea mai mult ora de română.
PR-ul era un domeniu foarte nou și atractiv. Abia se înființase Facultatea de Relații Publice și începeam să aflu mai multe despre domeniu de la prietenele mele care studiau acolo. Cu cât aflăm mai multe, cu atât mi se părea mai interesant și mai potrivit pentru mine. Un domeniu în care poți scrie și poți lucra cu mulți oameni, două din lucrurile care îmi plăceau și îmi plac în continuare cel mai tare, suna perfect.
După facultate, am intrat în advertising, unde am rămas ceva vreme. După 8 ani de Marketing și PR în agenții, am ajuns, în 2008 la HBO. Am fost timp de doi ani Marketing Coordinator și din 2010 sunt PR & Marketing Manager.
Cu ce te ocupi mai exact și cum arată o zi obișnuită la locul de muncă?
Alături de echipa pe care o coordonez, stabilesc și implementez activitățile de promovare pentru HBO, HBO Comedy, Cinemax și, din 2012, pentru HBO GO. Scopul nostru este să oferim vizibilitate brandurilor pe care le reprezentăm și să ne asigurăm că alegem mesajele și canalele de comunicare potrivite pentru promovare.
Îmi place la birou! Ziua începe cu o cafea bună care merge de minune cu planul de bătaie pentru proiectele la care lucrăm. Din fericire, zilele mele la birou nu urmează același tipar și sunt tot atât de diferite precum producțiile pe care le promovăm.
Ce îți place cel mai mult la meseria ta?
Îmi plac provocările și, din fericire, am din plin. HBO nu te lasă să te plafonezi sau să te plictisesti si vine mereu cu producții, idei, tentații noi. Trebuie să ții pasul cu brandul și să cauți căi creative și inspirate pentru a-l promova.
credite foto: Mircea Dragos | HBO România
De ce ai ales HBO? Care e provocarea de a face PR & Marketing la HBO?
Trebuie să recunosc că inainte să ajung la HBO mi se părea că ar putea fi my dream job. Lucram la agenția lor de PR de pe vremea aceea și eram fascinată de posibilitățile pe care le oferea HBO. Un domeniu foarte ofertant vizual, în care lucrezi cu actori, regizori, producători și spui povești. Cui nu i-ar placea?
Provocarea majoră cred că este să găsim întotdeauna ideea, conceptul, modalitățile cele mai potrivite pentru a promova un conținut premium și niște producții atât de bine făcute.
Presiunea de a avea grijă de un brand atât de mare vs plăcerea de a face asta. Păreri?
Daca aș resimți mai tare presiunea și resposabilitatea decât plăcerea, m-aș îngrijora. Sunt incomparabile. Oricât de strânse ar fi deadline-urile sau oricâte de complex ar fi cerințele, satisfacția reușitei unei campanii este infinit mai mare.
PR sau Marketing? Cu toate că suntem convinși că îndrăgești ambele domenii, totuși, dacă ai fi nevoită să alegi doar unul dintre ele, care ar fi acela?
Mi-aș dori sa îți pot răspunde la întrebare, dar mi-e imposibil. Pentru mine, cele două domenii sunt interdependete, iar eu sunt dependentă de amândouă.
Ce viziuni noi consideri că ai adus în strategia de PR și Marketing, din 2010 încoace? Cum a comunicat HBO România diferit de la venirea ta în companie?
Gândirea liberă și ideile curajoase vin natural în HBO. Le încurajez pe cât de mult pot și încerc să fiu deschisă la propunerile colegelor mele de department sau la cele ale agențiilor cu care lucrăm. Nu excludem fără argumente nicio idee, nu ne temem de neconvențional si ne asumăm într-o anumită măsură și puțină “nebunie”.
Prin ce consideri că se diferențiază comunicarea din industria filmelor cu altele?
Este un domeniu foarte dinamic și activ, în care regulile se schimbă permanent. Spunem povești despre povești. Publicul trebuie să fie inspirat de ele, să le recomande, să le spună mai departe. Ceea ce funcționează pentru o producție, nu va mai funcționa pentru o alta.
credite foto: Mircea Dragos | HBO România
Îți mai amintești primele sfaturi primite? Care consideri că au fost cele mai de folos? Dar persoana care te-a ajutat cel mai mult în carieră?
Îmi amintesc că la primul job, pe când lucram la recepție la Saatchi & Saatchi, mi s-a spus să zâmbesc întotdeauna când răspund la telefon pentru ca interlocutorul va simți asta. Pe cât de nefiresc mi s-a părut inițial, pe atât de natural mi se pare acum. Încă o fac și mă bucur când constat că o fac și ceilalți. E foarte plăcut să auzi o voce prietenoasă și veselă de partea cealaltă.
La fiecare job am avut colegi de care îmi amintesc cu plăcere, care mi-au fost modele într-un moment al carierei mele și ale căror sfaturi le-am urmat. Și bine am facut.