Grupul elvetian, cu activitati in 86 de tari, printre care si Romania, unde produce napolitanele Joe si ambaleaza cafeaua solubila Nescafe, vrea sa ofere 20.000 de noi locuri de munca pentru tinerii europeni, in cadrul proiectului demarat de Alianta pentru Tineret, a declarat joi Laurent Freixe, directorul operatiunilor Nestle in Europa.
Peste 8.000 de tineri sub 30 de ani s-au alaturat Nestle de la lansarea programului anul trecut, relateaza Bloomberg. Ernst & Young, un alt membru al Aliantei pentru Tineret, intentioneaza sa ofere 55.000 programe de instruire si 30.000 de posturi pentru interni pe teritoriul Europei pana in 2020.
Rata somajului in randul tinerilor din UE era la 22% la finele lui iulie, cifrele depasind 50% in tari ca Spania sau Grecia. "Exista un cerc vicios: sunt piete cu o rata a somajului ridicata, dar tocmai pe aceste piete companiile reduc investitiile. Scopul nostru este sa cream un mediu in care firmele doresc sa isi asume riscul de a oferi cuiva un prim loc de munca", a spus Freixe.
Allan Pall, secretar general al grupului de lobby Forumul Tineretului European, a afirmat ca aproape 4,5 milioane de tineri europeni sunt angajati ca interni sau sunt inscrisi in programe de instruire oferite de companii. Dintre acestia, 60% nu sunt platiti, in timp ce 49% au nevoie de ajutor suplimentar din partea parintilor. Nestle, care isi plateste internii, estimeaza ca noile locuri de munca vor ajuta compania sa inlocuiasca angajatii care ies la pensie din cele aproximativ 150 de fabrici pe care le detine in Europa.
Sursa: ziardecluj.ro