1. Job description
Urmareste modul in care este prezentat job-ul, exprimarea, abordarea, precum si deschiderea companiei spre dezvoltarea profesionala a viitorului angajat. De regula, trebuie sa existe un echilibru intre cerinte si beneficii, precum si detalii despre companie, despre echipa, proiecte, atmosfera de lucru.
2. Valoarea adusa de job
Adesea candidatii se intreaba ce job sa aleaga intre doua oferte. Intotdeauna ii sfatuim sa aleaga job-ul care le ofera libertate de actiune si ocazia de a se afirma, chiar daca business-ul este la inceput. In orice situatie, este foarte important sa-ti definesti unde te vezi in 5-10 ani. Daca iti doresti o cariera in antreprenoriat, iti recomandam pentru inceput si companiile mari unde inveti sa lucrezi alaturi de profesionisti.
3. Stabilitatea
Vrei sa ai un loc de munca stabil si in acelasi timp ti-ar placea sa stii cat timp au in companii actualii angajati, dar si cat au stat fostii angajati. O cautare dupa numele companiei, iti va dezvalui si profilele profesionale ale fostilor si actualilor angajati.
4. Cultura organizationala
Adesea acest termen suna abstract, insa cumuleaza o multime de aspecte care tin de viata de zi cu zi la birou. Pentru a afla mai multe detalii despre cultura organizationala, cerceteaza profilul companiei, dar si al angajatilor de pe retelele de socializare. Vei afla detalii despre activitatile pe care le organizeaza in timpul liber, despre team building-uri, happy days si Happy Fridays sau din contra vei descoperi o cultura rigida, axata pe rezultate si nu pe oameni.
In momentul in care esti pe punctul de a semna o oferta, cere sa vezi compania, colegii si biroul tau. Te regasesti in acel mediu, este vesel, colegii sunt zambitori sau din contra par foarte stresati si impovarati? Sunt aspecte de luat in calcul in decizia finala.
Steve Jobs a abandonat studiile la liceu, a fost demis dintr-o functie de tech guy si nu a avut succes in afaceri. La 30 de ani a fost concediat din compania pe care o fondase si asta l-a ambitionat. Si-a dorit sa demonstreze ca poate sa o ia de la capat, a revenit la Apple si a lansat iPod, iPhone si iPad. Bill Gates nu parea sa aiba profilul potrivit pentru success dupa ce si-a abandonat studiile de la Harvard si a initiat o afacere falimentara numita „Traf-O-Data”. A renuntat la studiile la Harvard si a angajat patru programatori, pe care i-a rugat sa nu se formalizeze si sa se simta la firma ca acasa, dress code-ul fiind papuci si pijama. A stiut ca job-ul potrivit inseamana sa combine pasiunea pentru domeniul IT cu dorinta de a lucra intr-o mare familie.
Pentru mai multe sfaturi citeste si partea I --> Sfaturi de luat in considerare cand iti alegi un job. Partea I
Sursa: ejobs.ro
Sursa foto: societytea.com