Cu atât mai mult cu cât în ultimii cinci ani metodele și regulile “jocului” în care concurează angajatori și candidați s-au schimbat drastic. Simon North, fondator al Position Ignition și creator al Career Ignition Club ne vine în ajutor, ca să fim bine echipați când începem vânătoarea de locuri de muncă, cu cinci aspecte ce nu trebuie neglijate:
1. Tehnologia e regină.
Era calculatoarelor permite tuturor angajatorilor să lucreze cu sisteme automate de aplicare la locuri de muncă și să sistematizeze modul de obținere a datelor candidaților. În această căutare stucturată a talentului, este cunoscut că cei mai tineri candidați sunt o resursă mai ieftină, și ei sunt primii “asaltați tehnologic”.
Nu de puține ori companiile apelează la agenții de recrutare, pentru a găsi persoana de care au nevoie și, din nou, potrivirea dintre cel ce caută loc de muncă și cel ce dorește să angajeze devine tot mai formalizată prin tehnologie.
2. Cuvintele potrivite sunt cheia.
Procesul automatizat nu este determinat numai de baze de date, ci și de cuvinte-cheie. Devine aproape ca o vizită la ghișeul băncii, unde alternativa de a te adresa casierei pentru a-ți elibera bani este tot mai puțin preferată celei de a folosi bancomatul. Funcționarul zâmbitor a fost astfel eliminat din ecuație, lăsând loc liber aparatelor și sistemelor mecanice.
Le fel, recrutarea și căutarea unui loc de muncă se îndepărtează tot mai mult de elementul uman; tocmai din acest motiv, puțina interacțiune pe care o mai avem la dispoziție trebuie să fie de esență, iar comunicarea succintă și bazată pe elemente-cheie.
3. Mai puțin este mai mult.
Când aplici pentru un loc de muncă este clar că nu vei trece în CV întreaga ta poveste de viață (pentru asta sunt partenerii de viață răbdători). Lungimea indicată pentru un CV este de maximum două pagini.
Este important de știut că de cele mai multe ori când aplici online pentru o poziție, CV-urile vor ajunge într-o bază de date ”in cloud” (automatizată). Aici căutările pe care le va face recrutorul vor fi organizate după cuvinte-cheie, concentrate pe nevoile pe care le are. Prin urmare, pentru a ajunge la job-ul dorit, trebuie să identifici care sunt aspectele relevante rolului pe care îl vei avea.
4. Feedback? Mai bine nu îl aștepta.
Cum elementul uman este înlocuit de tehnologie, există mult mai puține șanse să primești feedback de la angajatori în urma unei aplicări sau chiar a unui interviu. Acest lucru poate fi mai dificil de acceptat. Este foarte greu să treci prin întregul proces numai pentru ca totul să rămână în aer, să nu ai nici măcar un răspuns concret.
Din perspectiva angajatorilor, care se confruntă cu sute sau mii de candidați, nu este necesar să formezi o relație cu cei pe care îi elimini din cursa pentru un loc de muncă. Însă, pentru tine, poate fi dificil să apreciezi cât de bine te descurci și cât de aproape ai fost de succes, dacă nu ți se transmite nicio părere. Pe termen lung (și în situații repetitive) acest lucru poate afecta stima de sine, făcând ca poate la aplicările viitoare să scadă entuziasmul.
5. Este un joc al potrivirilor.
Una dintre cele mai bune metode pentru a-ți monitoriza progresul și pentru a te menține pe traseul cel bun este să fii foarte specific în legătură cu ceea ce vrei să faci. Nu îți pierde din ochi ținta, extinzând prea mult zona în care vrei să activezi. Concentrându-te pe un anumit segment, vei crește șansele ca angajatorii interesați de respectivul domeniu să te găsească.
Sursa: smartdreamers.com/blog