1. De unde facem rost de bani?
Ei bine, exista mai multe variante iar una din cele mai sigure este sa incercam sa luam fonduri europene. Uniunea europeana a dat mereu bani in acest sector iar un proiect pe promovare turism are sanse mari sa fie acceptat. Pentru ca proiectul sa aiba sanse mari de reusita, se recomanda apelarea la o firma specializata in realizarea de astfel de contracte.
O alta varianta ar fi un credit bancar ipotecar, care are avantajul de a primi banii imediat dar in acest caz se pune problema dobanzii. Alte variante mai pot fi : apelarea la cunostinte, prieteni sau la un investitor. Fiecare variante are plusurile si minusurile ei.
2. De unde luam materiale?
Aici ne referim la materialele necesare constructiei. Pensiunile, in special cele de la munte, trebuie sa fie construite pentru a rezista tuturor intemperiilor iar asta necesita investitii in materiale de calitate. Pentru ferestre recomand tamplarie de calitate din fabrica farest.ro.
Pentru materiale de constructii dedeman iar pentru tigla bramac. Important este sa nu facem rabat de la calitate, pentru ca pensiunile sunt constructii ce trebuie sa dainuie peste ani.
3. Cum ne promovam?
Promovarea unei pensiuni este defapt cheia si lucrul esential pentru a avea succes. Dar din fericire exista suficiente metode de promovare : realizarea unui web site propriu ar fi prima grija a departamentului de marketing, inscrierea in portalurile de specialitate, promovare in revistele de specialitate si timp liber si promovarea in aeroport, taxi-uri si autobuze.
Pe langa aceste metode de atragere a clientilor, trebuie ca pensiunea noastra sa ofere servicii de calitate pentru ca clientii sa ne recomande si prietenilor si chiar ei sa revina an de an. Aceasta este cea mai buna metoda de promovare : clientul multumit.
4. Ce facem daca nu merge?
Pai asta este foarte putin probabil daca planul a fost realizat corect si s-au luat in calcul toate amenintarile asupra afacerii. Cel putin in sezon (desi daca vorbim de vacante la munte mereu este sezon) este foarte putin probabil sa nu exista clienti. Doar daca ati sarit peste pasul 3 si nu exista un plan de promovare adecvat.
Afacerile in domeniul turismului vor fi mereu generatoare de profit daca exista un plan bine intocmit si aplicat corespunzator.
5. Avantajele naturii
Chiar daca sa presupunem ca afacerea nu are succes, puteti oricand sa o transformati intr-o casa de vacanta. Pentru ca nimic nu se compara cu aerul de la munte pentru sanatatea noastra. Dupa o saptamana agitata in orasul poluat, o escapada la munte este o binecuvantare pentru plamanii nostri.
Sursa foto : cabana-caraiman.ro