“Suntem deja la a şasea ediţie a acestui festival, ce va fi mult mai variat, pentru că deşi s-a pornit iniţial de la un corp de distracţie al membrilor clubului german ce au ieşit în Piaţă Unirii, nu urmărim să facem un Oktoberfest că în Germania sau Braşov, ci vrem să acoperim o arie mai largă, să intrăm şi în zona academică. Astfel, se adaugă dezbateri tematice: vineri va fi pe politic, sâmbătă vom discuta despre sistemul de învăţământ românesc, iar duminică vor fi evenimente multiculturale, printre care şi o lansare de carte”, a declarant Florin Sabou, vicepreşedinte al Clubului Oamenilor de Afaceri de Limba Germană din Transilvania de Nord, organizatorul festivalului.
Susţinătorul oficial al acestui festival este Primăria municipală, care pe lângă sprijinul financiar oferit, vine în ajutor şi cu elemente ce ţin de logistică şi infrastructură. “Herbsfest a devenit un brand al Clujului, un eveniment de referinţă aşteptat de clujenii de toate vârstele, iar organizatorii au tot sprijinul nostru”, a adăugat Călin Forna, directorul direcţiei evenimentelor publice.
U
lterior, cuvântul a fost preluat de către Daniel Metz, managerul NTT DATA România, care este partener oficial Herbsfest, şi totodată susţinător al clubului german din Transilvania: “Noi sprijinim această organizaţie fiindcă ne dorim ca în Cluj-Napoca să aibă loc evenimente substanţiale, să contribuim la dialogul dintre cultură, economie, factori politici şi administrativi.” În ceea ce priveşte noutăţile pe care le aduce această ediţie a festivalului, am aflat de la co-organizatorul Attila Kulcsar, managerul Avalon Events, că va fi mâncare germană adevărată, “aproximativ 3 km de cârnaţi, covrigi, turtă dulce, şi 40 de hectolitri de bere adusă chiar din oraşul Stuttgart, servită de fete în costume tradiţionale care vor încerca să ducă acele halbe de 1 litru. În plus, faţă de prima ediţie, anul acesta vom avea un spaţiu de 1.100 mp destinat numai pentru partea de distracţie.”
De asemenea, pe toată durata festivalului vor fi trei concursuri cu premii: unul de cultură generală, unde participanţii pot câştiga până la 2.000 lei, altul foto pentru cei mai ‘like-uiţi’ festivalierii, marca NTT DATA, altul pe baza de tombolă unde marele premiu este un sejur pe litoralul românesc, acesta fiind oferit de Eximtur.
Citeste si:
---> Festivalului de Toamna al Economiei Germane se opreste si la Cluj
---> Oktoberfest aduce la Cluj oameni importanti din diferite domenii intr-o dezbatere incendiara
Sursa: cluju.ro
Sursa foto: radiocluj.ro