Si cum nu stiam eu ce canapea sa-mi iau, am decis ca inainte sa pierd timpul prin magazine, nestiind la care sa merg si mai ales daca am sa gasesc ceva acolo unde ma duc, sa consult cataloagele fiecaruia in parte. Mare inventie cataloagele, pe cuvant! Cu ajutorul lor, nici nu am facut un tur obositor al magazinelor din intreg orasul si mi-am si gasit canapeaua mult visata, ducandu-ma la sigur, dupa ce am consultat ultimul catalog Dedeman. Si-am cumparat-o direct, tocmai pentru ca aceasta intrunea toate conditiile pe care le ceream eu de la o canapea, exact asa cum era descrisa si in catalog. In momentul de fata, canapeaua de la Dedeman este la locul ei, in camera mea, si-mi serveste atat ca pat, cat si ca spatiu confortabil destinat prietenilor care vin in vizita. Singura diferenta notabila a fost faptul ca aceasta canapea mi-a venit sub forma de lego, astfel ca a trebuit sa consult manualul si sa o montez chiar eu.
Cu toate acestea, in zilele noastre nu ai sa mai gasesti nicaieri un produs gata ansamblat, toate venind bucatele-bucatele. Exista chiar si aici o parte buna: intr-o lume in care nu mai construim nimic, totul primind gata facut, iata ca ne este solicitata imaginatia, dar si spiritul organizatoric in egala masura. Eu m-am distrat punand cap la cap canapeaua, mai ales ca vorbim despre canapeaua pe care am vrut-o. Iar acum, ea arata senzational la mine in camera, de parca ar fi fost aici mereu.
Reclamele la produse sunt o inventie extraordinara pentru ca astfel, clientii sunt ajutati sa inteleaga mai bine detalii importante despre acel produs, detalii care i-ar putea convinge ca acela este exact produsul de care au nevoie. Sa spunem ca este un fel de situatie win-win, in care, dupa cum spune si numele, toata lumea are de castigat. Clientului i se da posibilitatea de a decide daca acela este produsul pe care il cauta, magazinului, fie el Dedeman, Kika (aproape era sa cumpar o canapea de la Kika – sunt aici niste oferte - aveau niste modele foarte frumoase insa mai scumpe fata de Dedeman), Cora sau alt magazine cu mobile i se da ocazia de a-i fi cumparate produsele, de multe ori chiar online.
Desigur, am auzit si de experiente negative, in ceea ce priveste cataloagele supermarketurilor, pe sistemul “afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul”, insa daca este sa facem o medie, vom constata ca un catalog isi are meritul sau, asa cum am spus, in scurtarea timpului de cautare a unui produs, in primul rand.