Sfaturi pentru realizarea unei lucrari de nota 10

Scris de 

Sunt sigură că majoritatea dintre voi au avut deja de scris numeroase teme, proiecte, lucrări științifice, eseuri, referate... Și lista poate continua. Uneori ați luat note mari, uneori nu. Astăzi aș vrea să vă reamintesc cei mai importanți pași în construirea lucrării și să vă dau câteva sfaturi care vă pot ajuta să realizați o lucrare foarte bună.

Înainte de a începe să scrii, alcătuiește-ți un plan, o schiță a celor mai importante idei și concepte pe care vrei să le discuți în lucrare. Acest plan te va ajuta pe parcursul redactării temei, deoarece vei avea ideile organizate și vei ști ce informații să cauți (în literatura de specialitate). De asemenea, încearcă să îți impui un anumit număr de cuvinte sau de caractere în care să te încadrezi, pentru a nu te lungi inutil.

 

Introducerea este foarte importantă. Ea va trebui să conțină o scurtă prezentare a temei discutate, scopul lucrării, dar și structura acesteia (ce informații va conține fiecare capitol).

 

Apoi, pe măsură ce înaintezi cu scrisul, ai grijă să păstrezi o continuitate a ideilor. Nu sări de la un subiect la altul dacă nu ai terminat de expus toate ideile. Trebuie să te asiguri că întreaga lucrare are sens, că toate informațiile pe care le incluzi sunt relevante pentru subiectul tău. Este de preferat să tratezi fiecare noțiune/ idee/ concept în parte, într-un alt paragraf.

 

La final, va trebui să tragi o concluzie. Aceasta este ultima ta șansă să îl impresionezi pe cititor. De obicei, aceasta conține ideea centrală a lucrării, ce ai aflat în urma cercetării tale, cum poate fi schimbată situația sau problema identificată, ce relevanță are lucrarea ta în contextul temei discutate, etc.

 

Dar cum poți face ca lucrarea ta să fie cât mai bună și să ia nota maximă? E simplu, trebuie să fii atent la detalii.

 

În primul rând, fă rost de o bibliografie solidă, consistentă și acceptată în mediul academic. Evită să citezi de pe Wikipedia sau de pe bloguri mai mult sau mai puțin cunoscute. Cărțile ar trebui să fie principala sursă (dar ai grijă să le cauți pe cele actuale, scrise de specialiști în domeniu), apoi poți apela la baze de date, arhive, articole din presă (de asemenea, cele relevante, verificate – nu poți cita orice speculație sau bârfă din ziare), iar apoi de pe Internet (site-uri și bloguri oficiale ale unor instituții sau ale unor profesioniști, site-uri de știri, documente oficiale încărcate în format PDF, cărți electronice, etc.)

 

De asemenea, nu folosi liniuțe, numerotări, liste, pentru a descrie un anumit lucru. Încearcă să le introduci în fraze, să enumeri elementele, dar să oferi și informații suplimentare.

 

O altă idee ar fi să introduci exemple atunci când este necesar, pentru a îl face pe cititor să înțeleagă mai bine despre ce este vorba. Astfel, acesta își va putea face o imagine de ansamblu asupra ideii respective.

 

Nu în ultimul rând, ai grijă să nu scrii nici prea mult, dar nici prea puțin. Sutele de pagini nu vor fi citite niciodată, indiferent de valoarea informațiilor prezentate, iar textele scurte nu vor conține suficiente informații, deci vor fi incomplete. Dacă păstrezi un echilibru, sigur nu vei fi depunctat pe acest criteriu.

 

Spor la scris!

 

Sursa foto : classof1.com

Isabela Latiș

Absolventă a facultății de Jurnalism, content writer la CampusCluj.ro, pasionată de fashion, publicitate și mediul online. Ador călătoriile, fotografia și cărțile bune.

Website www.bloggerissa.com

Lasă un comentariu

Vezi ofertele Eco Vera - producator Fose septice.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.